Club - 80 Model Race Genk

Bert Aerts

Bert Aerts

1/8 , 1/10 & large scale piste

De vzw. Model Race Genk is in 2000 opgericht met als doel de model race hobby te promoten. Dit doel wil de club voornamelijk verwezenlijken door het voorzien in de nodige accommodatie en het inrichten van wedstrijden. Omdat een buiten circuit moeilijk snel te realiseren was, is MRG in 2000 gestart met indoor rijden in de Broederschool van Genk (enkel electro klassen). Na 3 jaar werking was het aantal leden reeds stevig aangegroeid tot een 60 piloten. De club was gedurende 4 jaar medeorganisator van het Limburgs electro kampioenschap. Door de dalende belangstelling voor het indoor elektro rijden te Genk, vanwege het ontstaan van enkele permanente indoor circuits, heeft MRG in 2006 beslist zich enkel te richten op het project voor het realiseren van een outdoor piste.

Sinds 2010 wordt door MRG een mooi outdoor-circuit in Genk uitgebaat en doel is dit verder te laten groeien tot een trekpleister voor de automodelsport in Limburg. Op deze manier kan de lokale jeugd betrokken worden bij de modelsport en kan MRG de karting en motorcross clubs aanvullen. Op dit circuit worden nu ieder jaar vele clubwedstrijden, Belgische kampioenschappen en internationale wedstrijden georganiseerd. Kijk even op de website van de club voor meer info: www.modelracegenk.be