Report sectionmeeting Buggy 1/10 2023

Hulshout Offroad Racing

3 + 1

Kalender 2024

EK Malmö Zweden 23-28 september, indoor op tapijt. Kandidaten moeten het aanvraagformulier voor 31 december versturen en de inschrijving moet voor 15 januari betaald zijn, daarna worden niet-betaalde plaatsen teruggegeven.

Datum warm up?

Kampenhout International Race 28-29-30 juni

EK electric track in Roeselare 23-25 augustus

Voorstellen voor reglementswijzigingen

-          Ook voor silver banden een maximum van 2 sets per dag: geen voorstanders, unaniem verworpen.

-          Afschaffen van het maximum aantal sets per dag.  Omdat we in 2024 met mezzo gaan rijden, een band die veel minder snel slijt, is het al die moeite niet meer waard: FBA en ORRA tegen, andere clubs voor.

-          Bestraffing bij niet of te laat baanposten is nu 10 plaatsen achteruit in uitslag: voorstel om terug 1 ronde af te trekken op het beste resultaat te nemen: iedereen voor.

Bandenkeuze is mezzo. De bandenstickers zijn afgeschaft.

De regel voor het niet of te laat baanposten wordt aangepast naar 1 ronde eraf van beste resultaat.

Ter verduidelijking: de aparte bandenregel voor Vlijmen is niet meer van toepassing. Dit stond zo al in het reglement van vorig jaar omschreven bij de bandenregel voor 2024.

Verdeling BK manches

Organiserende clubs: MBV, ORRA, Zolder, Vlijmen, HOR

5 manches, 1 schrap

Datums (indien mogelijk tweede weekend van de maand):

14 april ZOLDER

12 mei ORRA

2 juni HOR (ipv 9 juni verkiezingsdag)

14 juli geen

11 augustus VLIJMEN

15 september MBV (verzet voor 1/8 buggy)

Reserve 13 oktober

Nieuwe sectievoorzitter

Geen kandidaten.

Arjan is vaste timekeeper en brengt het materiaal mee: computer, printer (aan te kopen door FBA), meetbak voor buggy en voor truck, weegschaal. Decoder van Vlijmen, die van Kampenhout als reserve.

Taken van de clubvoorzitter : briefing, zorgen dat de wedstrijd reglementair verloopt, referee zijn indien nodig, prijsuitreiking. Bij discussie kan hij een aanwezige van elke club bijeenroepen om te overleggen en te beslissen.

De organiserende club zorgt voor de technische controle.

Op de vergadering(en?) van FBA kunnen Willy en Liliane samen met Leo de sectie vertegenwoordigen. Of een afgevaardigde van een van de clubs kan ook.

Leo beheert de inschrijvingen voor het EK/WK.

Facebook voor Sofie? Info over de volgende manche, uitslag en foto’s.

Dank u wel Wouter!